L'Oratge als Massos

martes, 8 de enero de 2008

La mortalitat a les carreteres

NOTICIAS
La mortalitat a les carreteres

Optimisme moderat entre els responsables dels Mossos d'Esquadra a les Terres de l'Ebre. La xifra de víctimes mortals el 2007 en accidents de trànsit (31) ha caigut un 16,2 per cent respecte l'any anterior. És la segona xifra més baixa dels últims vuit anys després de l'assolida l'any 2003 amb 30 morts. L'any 2006 les víctimes van ser 37, el 2005 i 2004, 41 i el 2000, per exemple, un total de 58. «Tot i que l'accidentalitat a les carreteres de l'Ebre segueix sent elevada, les dades de 2007 mostren una reducció molt important, superior a la mitjana catalana», resumia ahir a Tortosa el cap del Servei de Trànsit de Tarragona, Eusebi del Olmo.

La significativa reducció, assegurava Del Olmo, és fruit, en bona part, de la major conscienciació dels conductors «que cada cop més entenen que cal complir la normativa de circulació». A aquest factor cal afegir la posada en funcionament del carnet per punts i l'enduriment del Codi Penal. En aquesta línia, Del Olmo es va mostrar optimista davant el repte marcat per les autoritats europees de reduir en un 50%, de cara 2010, la mortalitat registrada des del 2000. Les Terres de l'Ebre se situen actualment en un 46,5% de reducció.

El 2007 i per comarques, el Baix Ebre, amb quinze víctimes mortals, continua sent la comarca amb major sinistralitat. El Montsià acumula set víctimes mortals; la Terra Alta, cinc morts i, finalment, la Ribera d'Ebre, quatre víctimes més.

Un dels fets diferencials detectats a l'Ebre és que, a diferència de la resta de Catalunya, un 77,5% dels accidents mortals es produeixen en dies feiners (mentre que a la resta del país el percentatge se situa en un 58%).

La N-340, punt negre

La carretera N-340, amb 11 víctimes mortals, és l'eix viari amb major sinistralitat, una tercera part de les víctimes el 2007. De fet, 20 de les 31 víctimes van perdre la vida en aquesta carretera, a la C-12 (cinc morts) i a l'AP-7 (quatre víctimes), els tres principals eixos viaris de les Terres de l'Ebre.

Del Olmo va admetre sense embuts que la via «és totalment deficient, es tracta d'una via de dos carrils que possibilita un major nombre d'avançaments antirreglamentaris, a més de comptar amb ramals d'incorporació que la fan especialment conflictiva i perillosa». El delegat del Govern, Lluís Salvadó, va voler precisar en aquest punt que el volum de trànsit de la N-340 és com a mínim «quatre cops superior» a la C-12.

No hay comentarios: