L'Oratge als Massos

martes, 1 de enero de 2008

Turisme

Un estudi assegura que el turista que visita les Terres de l'Ebre viu a Catalunya i l'atrau l'oferta de platja i natura

El Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona ha fet públics els resultats del segon estudi sobre les característiques de la demanda turística allotjada durant el passat estiu a les Terres de l'Ebre. Segons es desprèn, el visitant té entre 35 i 44 anys, viu a Catalunya, i arriba a aquestes comarques atret principalment per l'oferta de planta i en segon lloc per la natura. Així mateix, el mitjà de transport amb el qual arriba a les Terres de l'Ebre és el cotxe, i majoritàriament s'organitza directament el seu viatge. L'estudi, elaborat per l'Observatori de la Fundació d'Estudis Turístics vinculat a la Universitat Rovira i Virgili, amplia en un centenar les enquestes fetes l'any passat, fins arribar a superar les 600. Aquestes es van fer a turistes allotjats a hotels, càmpings o establiments rurals des de l'1 de juliol fins al 30 de setembre.

L'estudi reflecteix que el 43,6% dels turistes que han visitat el passat estiu les Terres de l'Ebre corresponen al grup d'edat d'entre 35 a 44 anys, mentre que el 21,8% té entre 45 i 54 anys. El seu lloc de residència habitual augmenta un 12% respecte a l'any passat pel que fa a l'estat espanyol, amb un 36,9%, tot i que es manté primer amb un 45,1% els procedents de Catalunya. Pel que fa als estrangers, baixa en més de quatre punts i se situa al 18%.

Pel seu lloc d'origen principal, creix molt la procedència dels turistes de la Comunitat de Madrid, es manté l'Aragó, i molt a prop creix també la Comunitat Valenciana i el País Basc. Pel que fa als estrangers provenen sobretot de França, més lluny però molt igualats van Holanda i Bèlgica, que aquest estiu han crescut. El turista estranger s'allotja sobretot en càmpings (31,6%), seguits dels establiments de turisme rural (12%), i dels hotels (11,7%).

La motivació del viatge

Les enquestes també detallen que la primera motivació que ha portat els turistes a visitar les Terres de l'Ebre ha estat la platja (41,5%), amb una xifra considerablement superior a la de l'any 2006 (15,7%). El segon motiu que destaquen és la natura, seguida de la tranquil·litat de la zona, o la cultura. Com l'enquesta s'ha dut a terme durant els mesos d'estiu, molts dels turistes han visitat el territori amb la família, amb fills de 0 a 12 anys en un 30% dels casos.

Respecte al mitjà de transport més utilitzat per venir a les Terres de l'Ebre és el cotxe, en un 86,8%, i només el 3,4% venen en avió (un 1,7% de l'aeroport de Barcelona, un 0,4% de l'aeroport de Reus, i un 1,3% d'altres aeroports). Així mateix, els turistes s'organitzen directament el viatge i només en un 33% dels casos acudeixen a una agència de viatges convencional.

La fidelitat és força elevada, sobretot entre els clients del càmping, tot i que enguany es detecta un augment important en els clients d'hotel i d'allotjament rural que visiten el territori per primer cop. Pel que fa al que més valoren de la seva estada al territori, destaca l'amabilitat de la gent així com la relació qualitat/preu, per contra, el menys valorat han estat els transports públics i la manca d'entreteniments i vida nocturna.

La temporada turística a les Terres de l'Ebre s'ha tancat amb un increment de 8,3% de les pernoctacions que enguany han superat els 1,6 milions, segons dades del Patronat de Turisme de la Diputació.

El Patronat farà arribar les dades d'aquest estudi a totes les oficines de turisme de la zona, així com als membres del Consell de marca per tal que puguin fer ús d'aquesta informació i adequar les seves accions de promoció en un futur.

No hay comentarios: